Salamanca is weer leuk! - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Sophie Schattenberg - WaarBenJij.nu Salamanca is weer leuk! - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Sophie Schattenberg - WaarBenJij.nu

Salamanca is weer leuk!

Door: Sophie

Blijf op de hoogte en volg Sophie

07 Oktober 2010 | Spanje, Salamanca

Gelukkig gaat het nu veel beter met me, ik voel me weer springlevend dus we kunnen weer verdergaan met waarvoor ik hier gekomen ben, gezellig hebben met anderen mensen, mooie dingen zien, uitgaan, lekker eten en natuurlijk een beetje spaaans leren.

Mama kwam vorige week woensdag aan, de eerste 2 dagen had ik nog niet echt heel veel energie, maar de laatste dagen dat ze er was wel dus toen heb ik haar salamanca kunnen laten zien en zijn we in en op de kathedraal hier geweest. Ook lekker gegeten in restaurantjes, want ik kreeg langzaam weer zin in eten.

Vrijdag ben ik met Solange en Teresa uit eten geweest, omdat zij zo lief voor me waren geweest toen ik ziek was. We gingen naar een paar restaurantjes om wat tapas te eten, was lekker, alleen had ik toen nog niet zo´n goede eetlust. Het was ook Teresa´s laatste avond hier, ik mis haar nu wel :(, ik heb natuurlijk 4 weken met haar samengewoond en we konden het goed met elkaar vinden!
Zaterdag ben ik naar een andere kamer (binnenshuis) verhuisd, eentje met raam dus veel fijner!
Zaterdagavond met mama (voor het eerst in Spanje) paella gegeten jammie! Zondag mama weer uitgezwaaid.

Zaterdagavond kwam ook onze nieuwe huisgenote Laura, een Italiaans meisje die in Zwitserland woont. Met haar kan ik het ook goed vinden, alleen ze blijft maar een weekje. Overmorgen komt namelijk alweer een nieuwe huisgenoot, een Duitse jongen. Ben benieuwd hoe het is om met 2 jongens te leven (vast een puinhoop) maar dat kan ik wel aan ;)

Afgelopen dinsdag ben ik alsnog gratis naar de tapastour geweest, omdat ik die vorige week gemist had, en het was weer gezellig, Laura ging mee, Floor (nieuwe buurvrouw), Joselle uit mijn klas en Angeline, die ook naar de hotelschool in maastricht gaat in februari! Dus ik ken al een jongen en een meisje van mijn nieuwe school yesss. Dit keer heb ik er ook foto´s van.
´s Avonds ging ik weer eens voor het eerst sinds lange tijd de stad in, want het was Holland night in de kroeg waar we meestal naartoe gaan! Leuk sfeertje natuurlijk, ik heb een heel leuke avond gehad en ook nog goedkoop en natuurlijk alcoholvrij vanwege de antibiotica, maar dat is niet verkeerd voor de gezondheid. ;)

Deze week dus weer elke dag naar school geweest en ik heb vandaag een "examen" gehad! We moesten heel veel leren en het was allemaal best een beetje pittig. Ook heb ik een week school gemist, dus ik ben benieuwd of ik het gehaald heb maar ik denk het wel want het ging wel prima. Er waren allemaal opdrachten met grammatica en je moest een stukje schrijven over een goede vriend of vriendin (dus ik over Sophietje die vandaag jarig is :)) Morgen hoor ik welk cijfer ik gehaald heb, als het hoger is dan een 5 (zo klinkt het allemaal heel makkelijk) dan ga ik naar een hoger niveau. Als je het niet haalt wordt je een weekje teruggezet. Helaas heb ik sowieso niet de leraar en lerares meer die ik afgelopen tijd heb gehad, die waren namelijk heel leuk en gezellig.

Ik ben nu op school en ga me zo inschrijven voor de trip naar Madrid a.s. zaterdag, die kregen we ook nog gratis dus ik hoop dat er genoeg animo is en dat het allemaal doorgaat.
Net even geshopt en leuke nieuwe dingetjes gekocht.
Thuis staan wat foto´s op de computer dus die komen er vandaag of morgen nog aan.

Het gaat dus helemaal goed hier, ik ben weer volop aan het genieten want daar ben ik hier tenslotte ook voor :D!

Adiós amigos xxx


  • 07 Oktober 2010 - 14:48

    Gerard En Wilhelmien:

    Hoi meid, Fijn dat het nu weer allemaal goed met je gaat!Geniet er dan nog maar even van in de tijd dat je daar nog bent!Ik had gisteren je moeder nog aan de lijn, die was ook heel blij dat je weer opgeknapt was!
    Veel liefs en tot ziens
    Oom Gerard en
    tante Wilhelmien

  • 07 Oktober 2010 - 15:41

    Sophie Lagarrigue:

    je bent de liefste soof!! heel veel plezier nog en ookal was ik niet zo nuchter ik vond het heel chill je gister ff te spreken!! LIEFDE

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Salamanca

Salamanca

Recente Reisverslagen:

20 Oktober 2010

Laatste berichtje uit Salamanca...

07 Oktober 2010

Salamanca is weer leuk!

28 September 2010

Pechvogeltje

25 September 2010

Op de helft alweer...

16 September 2010

Genieten!
Sophie

Actief sinds 30 Aug. 2010
Verslag gelezen: 283
Totaal aantal bezoekers 10850

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2012 - 31 Januari 2013

Miami Beach

05 September 2010 - 23 Oktober 2010

Salamanca

Landen bezocht: